Tina’s bidrag

När jag tittar i backspegeln kan jag se att en lång rad, tillsynes slumpmässig händelser men ack så viktiga, har lett fram till vem jag är i dag och var jag är i dag. Och Adam har varit med hela vägen.

Jag blev arbetslös i ”krisen” 2008. Tappade helt tron på mig själv och mådde inte alls bra. Fick efter ett tag ett praktikjobb på en tidning där jag läste lite löst om att Adam Lambert kommit 2:a i AI och det var ett himla ståhej. Killen kunde tom bli Queens näste sångare!

Blev nyfiken och tänkte att det här får jag ju kolla upp.

Läste samtidigt om ett jobb som jag var klippt o skuren för så mina ansökningstankar tog överhand och jag fokuserade på detta. Nu gick allt vägen och jag fick jobbet.

Väl installerad på mitt nya jobb så gick de flesta på semester och lämnade mig ensam och sysslolös. Hörde ”Whataya want from me” på radion ett antal ggr och diggade med och kom då på att det var ju HAN jag skulle kolla upp. Sagt o gjort så skred jag till verket och surfade in på Youtube, helt ovetande om vilken känslostorm som skulle möta mig.

Det första jag fick upp var ”For your entertainment”. Jag trodde varken mina ögon eller öron! Kunde man vara så begåvad och vacker samtidigt? Jag var inte mig själv på hela dagen. Jag slukade allt jag kunde hitta och sommaren 2010 var jag i en rosa Adambubbla. MEN ingen verkade till att veta vem han var. Sökte likasinnade på facebook och valde på måfå ut några som verkade vara på min”nivå” ( helt förlorade med andra ord).

Så kom då bomben att Adam skulle komma till Stockholm! Jag blev helt lycklig och sedan besviken för jag tycker att det är jobbigt att åka 3 mil för att gå på bio så att åka 60 mil för att se en konsert fanns inte i min värld. Sedan såg jag på facebook att folk skulle åka långt ifrån och några faktiskt var ensamma. Det gnagde inombords och helt plötsligt så kom en diskussion ”att klart vi alla skulle åka men jag har ingen att åka med”. Då svarar en underbar person(Mona) att jag kan åka med henne. Helt plötsligt föll allt på plats. Biljetter köptes, tågplatser bokades och semester söktes. Mona och jag började chatta och vi kom fram till att vi var oerhört lika och hade samma humor och allt var för bra för att vara sant. Det fanns många ångestanfall om vem den andra var och skulle vi bli lurade eller bortrövade, som våra äkta hälfter snabbt antog.

Alla mina vänner tyckte att jag var komplett galen men ändå imponerade för att det här var ett enormt steg för mig som självständig människa.

Tiden fram till konserten gick fort och ständigt hade jag Adam i öronen. Och då menar jag ständigt. Hade jag inte honom i lurarna så fanns han konstant i mina tankar.

Konsertdagen var här och jag skrapade ihop mitt nervösa jag och satte mig på tåget. När Mona väl hoppade på efter 1, 5 h föll vi varandra om halsen och var så lyckliga och stirriga. Vårt äventyr hade börjat!

Vad innehöll dagen? Jo, snöstorm, lycka, dyngblöta, lycka, McDonalds, lycka, kö, lycka fast då var vi i en gråzon, insläpp, nerverna utan på kroppen, konsert, kompromisslös kärlek och total chock är väl vad jag närmast kan beskriva det, en lång natt i väntan på tåget hem och då var vi så speedade. Tåget hem och vi lovade varandra evig Adamkärlek och när jag väl var hemma hade jag varit i gång i 40 h. Satt klistrad vid youtube och tittade på klippen från Stockholm och stortjöt. Jag hade fått en fantastisk upplevelse med otroligt trevliga människor.

Jag hade överlevt och kände mig så stark!

Så OM jag inte hade läst om honom hade jag aldrig hittat jobbannonsen. Inte suttit ensam och haft youtube som sällskap. Inte hittat alla ni goa människor på facebook, inte kommit i väg till Stockholm. Inte träffat Mona , som har blivit en av de viktigaste människorna i mitt liv. Om inte om hade varit… Slump eller öde? Ingen kommer någonsin att veta men för mig så kändes det som att allt positivt som hände hade en anknytning till Adam. Förmodligen för att han fick mig att må så bra så blev allt annat bra.

Nu ska jag vara ärlig och erkänna att jag anser honom vara Guds gåva till mänskligheten. Jag har aldrig sett en vackrare människa (både utsida och insida) och hans röst är helt outstanding.

Jag älskar texter så jag har verkligen gått igenom hans låtar och det är en skatt att gräva i.

Jag roade mig en kväll på facebook att svara alla med en textrad från Adam. Det var många kloka, underfundiga, hjärteknipande ord som spreds…

Men framför allt så har Adam fått mig att lyssna på musik igen( den låten går rakt in i hjärtat på mig) och se människor på ett nytt sätt. Att vara nyfiken på vem andra är och verkligen ”se ” dem.

En stor acceptans har spritt sig i mitt inre som en mjuk, rosa filt.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

